Zapraszamy Państwa do zapoznania się z naszym poradnikiem przeprowadzek. Znajdą w nim Państwo informacje jak przygotować się do przeprowadzki oraz jak zapewnić odpowiednie bezpieczeństwo przeprowadzanego mienia.
Poradnik składa się z następujących części:
- Przygotowanie przeprowadzki – Zawiera informacje podstawowe informacje o przeprowadzce oraz radzi jak dobrać odpowiedni termin przeprowadzki
- Wycena przeprowadzki – Co ma wpływ na cenę przeprowadzki i o co będzie nas pytać firma przeprowadzkowa
- Pakowanie przenoszonego mienia – Jak spakować przewożone przedmioty
Dla firm i instytucji przygotowaliśmy także krótki zbiór informacji o tym jak przeprowadzić firmę.
- Jak się przygotować do przeprowadzki
- Co ma wpływ na cenę przeprowadzki
- Pakowanie mienia
- Bezpieczeństwo Twojej przeprowadzki
- Jak przeprowadzić firmę
Przygotowanie przeprowadzki - poradnik
Od czego zacząć przeprowadzkę i co zrobić, by przebiegła sprawnie oraz bezstresowo i nie była droższa niż to konieczne?
W kilku krokach postaramy się przedstawić Państwu w możliwie prosty i przystępny sposób relokacji mienia. Mamy nadzieję, że nasz Poradnik pomoże uniknąć błędów i problemów, na które często napotyka się podczas planowania przeprowadzki.
Co można zlecić firmie przeprowadzkowej, a co możemy zrobić sami?
Wybór rodzaju przeprowadzki będzie miał wpływ na cenę oraz czas jej trwania. Im lepiej się przygotujemy, tym sprawniej przebiegnie sama praca, co za tym idzie, koszty będą mniejsze.
Czym może zająć się firma przeprowadzkowa?
- demontaż oraz montaż mebli (jeśli jest to konieczne)
- przygotowanie oraz odpowiednie zabezpieczenie mebli, sprzętu AGD, RTV, sprzętu komputerowego, wyposażenia kuchni oraz wszystkich cennych dla Państwa rzeczy przy użyciu odpowiednich materiałów do pakowania;
- załadunek i rozładunek mienia przy użyciu odpowiedniego sprzętu (wózki, pasy itp.)
- zapewnić odpowiednią ilość materiałów do pakowania - pudełka (standardowe pudełko przeprowadzkowe ma wymiary 55cmx35cmx35cm), pudełka na ubrania wiszące, pudełka na wyposażenie kuchenne, stretch, folia bąbelkowa, taśma, tektura falista
- pakowanie wszelkich rzeczy osobistych do kartonów (przeprowadzka kompleksowa)
Co można wykonać we własnym zakresie?
- pakowanie rzeczy osobistych do kartonów
- dokonanie selekcji mienia (pozbycie się rzeczy zbędnych, gromadzonych przez lata)
Kiedy, czyli słów kilka o terminie
Pierwszym krokiem jest ustalenie terminu przeprowadzki. Do wyboru mamy dzień powszedni lub weekend. Jeśli chodzi o weekend, to polecamy sobotę, gdyż przeprowadzka w niedzielę lub dzień świąteczny będzie znacznie droższa.
Termin sobotni z uwagi na jego "atrakcyjność" trzeba rezerwować ze znacznym wyprzedzeniem. Znacznie łatwiej zarezerwować termin od poniedziałku do piątku, jednak wtedy musimy mieć dużo wolnego czasu.
Wybierając godzinę przeprowadzki należy wziąć pod uwagę przewidywany czas jej trwania. By oszacować czas przeprowadzki, mogą Państwo skorzystać z pomocy wykwalifikowanego pracownika Naszej firmy.
Najlepszą porą na rozpoczęcie przeprowadzki jest poranek - 9:00 bądź 10:00, zwłaszcza jeśli mieszkamy w bloku. Zaczynając około godziny 9:00 unikniemy utrudnień na klatce schodowej a przed budynkiem będzie miejsce dla naszego samochodu.
Zaczynając dużą przeprowadzkę rano, mamy pewność, że skończymy tego samego dnia.
Wycena przeprowadzki
Wyceny przeprowadzki można dokonać telefonicznie ale jeśli jest to większa przeprowadzka, to najlepiej dokonać wyceny osobistej. Pracownik firmy przeprowadzkowej przyjedzie do Państwa w ustalonym terminie, dokona oględzin i sporządzi protokół przeprowadzki, na podstawie którego wykonana zostanie usługa. W protokole znajdą się wszystkie czynności, warunki oraz materiały niezbędne do wykonania usługi. Wycena osobista pozwala obu stronom uniknąć niespodzianek w dniu przeprowadzki. Firma wie, czego ma się spodziewać, jaki sprzęt i materiały materiały będą niezbędne, aby dokonać bezpiecznej relokacji mienia, a klient otrzyma konkretną cenę usługi zamiast tzw. "widełek cenowych". Korzyści z osobistej wyceny mają obie strony. W firmie Gamblin Przeprowadzki wycena jest bezpłatna i do niczego Państwa nie zobowiązuje.
Zanim zadzwonisz do firmy przeprowadzkowej przygotuj sobie odpowiedzi na kilka pytań, które pozwolą ocenić zakres i wielkość przewidywanych prac, a co za tym idzie, cenę usługi. Najlepiej zrób sobie małą listę, którą możesz się posłużyć także wysyłając e-maila z zapytaniem o cenę przeprowadzki.
Oto kilka spraw, o które zapyta nas pracownik firmy przeprowadzkowej podczas wyceny przeprowadzki:
- lokalizacja miejsca startowego i miejsca docelowego (dokładne adresy)
- z którego piętra i czy jest winda (osobowa / towarowa)
- na które piętro i czy jest winda (osobowa / towarowa)
- ewentualne utrudnienia, które napotkamy w lokalizacji startowej i docelowej (np. długie podejście, brak podjazdu pod klatkę, strome schody, itp.)
- rzeczy, które na pewno nie zmieszczą się do windy
- meble i inne przedmioty ponadgabarytowe (np. szafa pancerna, sejf, pianino)
- rzeczy wymagające specjalnego traktowania (delikatne przedmioty, RTV, szkło, antyki, itp.)
- czy sprzęt RTV i sprzęt komputerowy posiada oryginalne opakowania
- pakowanie - klient we własnym zakresie czy firma przeprowadzkowa (chodzi tu o pakowanie mienia do kartonów)
- czy potrzebne są materiały do pakowania (kartony, inne pojemniki, garderoby przenośne, folie, itp.)
- jakieś szczególne wymagania dotyczące wykonania usługi (np. niektóre firmy wymagają, aby przeprowadzka nie kolidowała z ich działaniem w żaden sposób i wszystkie prace relokacyjne należy przeprowadzić w godzinach wolnych, np. w nocy)
Jak odpowiednio zapakować i zabezpieczyć przewożone mienie
Istota pakowania polega na takim zabezpieczeniu przewożonych przedmiotów, aby dotarły w całości i bez szwanku do miejsca przeznaczenia.
Oryginalne opakowania sprzętu RTV oraz sprzętu komputerowego najlepiej zabezpieczą Twój sprzęt podczas transportu. Jeśli posiadasz oryginalne kartony i opakowania, wskazane jest ich użycie.
Pakując rzeczy do kartonów należy brać pod uwagę, że ktoś je musi podnieść 🙂 Zdarzało się, że klient ustawiał sobie na środku salonu wielki karton po telewizorze po czym wrzucał do niego wszystko, co mu wpadło w ręce, od książek, poprzez naczynia, na żywych roślinach kończąc. Efekt był taki, że dwóch ludzi nie bardzo było w stanie podnieść ów karton, a we czwórkę nawet nie próbowali, bo dno by z pewnścią nie wytrzymało 🙂 Wszystko trzeba było pakować od początku...
Naczynia i przedmioty szklane pakujemy w specjalny papier do szkła, owijając dokładnie i ciasno układając w kartonie.
Książki należy pakować do średniej wielkości kartonów. Jeśli dysponujemy tylko większymi kartonami, możemy je wypełnić do 3/4 pojemności, a na wierzch położyć lżejsze rzeczy, tak żeby karton nie był zbyt ciężki ale wypełniony po brzegi.
Rzeźby i inne nieforemne przedmioty pakujemy do odpowiedniej wielkości kartonów, do których wsypujemy wypełniacze (mogą być np. styropianowe) tak, żeby uniemożliwić przedmiotom jakikolwiek ruch.
Bezpieczeństwo Twojego Mienia:
Dbając o dobro naszych Klientów i poczuwając się w pełni do odpowiedzialności za powierzone nam mienie, firma GAMBLIN Przeprwadzki Lublin zawsze posiada komplet niezbędnych ubezpieczeń, które zapewniają ochronę finansową na wypadek : uszkodzeń powstałych podczas transportu ładunku, ewentualnych szkód, które mogłyby wyniknąć podczas przenoszenia mienia. Wszystkie czynności od momentu pojawienia się naszej ekipy do zakończenia zlecenia objęte są ubezpieczeniem.
Pamiętaj - tylko przewoźnicy, którzy oferują ubezpieczenie mogą zagwarantować całkowite bezpieczeństwo Twojego mienia. Używamy pełnej gamy materiałów zabezpieczających tak aby zapewnić maksymalną ochronę przewożonemu mieniu. Nasze meblowozy przystosowane są do przewozu mebli i są wyposażone w poręcze do których mocujemy ładunek podczas transportu. Przeprowadzki w naszej firmie są bezpieczne.
Przeprowadzki Firm i Instytucji:
Relokacja firmy to projekt, który musi być odpowiednio zaplanowany i profesjonalnie wykonany. Rozumiemy, że w biznesie liczy się czas i szybkość działania. Biuro musi pracować i przynosić zyski. Chcąc uniknąć zbędnych komplikacji, bałaganu i przestoju pracy biura proponujemy zlecić przeprowadzkę profesjonalistom.
Wykonujemy przeprowadzki zarówno dużych przedsiębiorstw jak i małych kilkuosobowych firm. To co daje nam przewagę nad innymi firmami w tej branży to duża wiedza, doświadczenie i innowacyjność. Podczas wykonywania usługi współpracujemy nie tylko z firmą zlecającą nam przeprowadzkę, ale także z jej otoczeniem, a w tym z administratorem budynku i firmą ochroniarską.
Realizujemy standardowe usługi związane z relokacją, ale jeszcze chętniej podejmujemy się przeprowadzek nietypowych – skomplikowanych pod względem logistycznym i czasowym.
Nasz zakres działania obejmuje przeprowadzki:
- biur
- banków
- magazynów
- call center
- instytucji rządowych
- wystaw
- archiwów
- firm z branży IT
Dokładamy wszelkich starań aby przeprowadzka powodowała jak najmniejsze przestoje w normalnym funkcjonowaniu Państwa firmy, dlatego też oferujemy kompleksowe rozwiązania i w pełni profesjonalną usługę. Korzystając z przeprowadzek w firmie "Gamblin - Przeprowadzki Lublin" mogą Państwo liczyć na bezpłatną wycenę usługi, doradztwo w zakresie planowania przenosin, ustalenie szczegółowego planu relokacji, oszacowanie czasu potrzebnego na przeprowadzkę , a przede wszystkim mogą Państwo liczyć na sprawne i profesjonalne wykonanie usługi.